REVIEWS OF LOCKUP/LOCKDOWN in CAPE TOWN — OCTOBER-
Lockup/Lockdown with PDU: Review
– Karen Rutter, Weekend Special, 21 October 2021
I’ve totally enjoyed the many faces of Pieter-
But it was a new Uys that emerged when he stepped on stage with his latest solo outing, Lockup/Lockdown at the Theatre on the Bay. Sure, Evita opened the show in a time-
As Uys considers the surreal and sometimes devastating effects of the Covid-
Political humour resumed
Which is not to say the master satirist isn’t able to elicit laughs, even in this exposed space. Of course he does. And, so things segue into more familiar territory as the pandemic is shrugged aside, sleeves are rolled up, hair is let down and the business of humour — political humour — is resumed.
Some of Uys’ favourite personas (and some new ones) are used to pass commentary on everything from the wearing of masks to the banning of ciggies — ultra-
Overall, Lockup/Lockdown marks a much-
What: Pieter-
Where and when: Theatre on the Bay from 19 October to 6 November 2021
Tickets: Computicket
_______________________________________
Humor is wat ons deurdra: ’n resensie van Pieter-
– Maryke Roberts, Litnet, 29 October 2021
Dis die eerste maal in 19 maande dat ek voor die imposante wit teater in Kampsbaai staan. Die ligte binne is aanloklik; ’n paar rokers staan en gesels opgewek buite, en van binne kom die klanke van iemand wat op ’n klavier tokkel en mense wat oor glase yskoue witwyn of gin en tonics lag en gesels.
Dit voel asof inperking ’n slegte droom was; maar ook nie. Want die masker op my gesig maak my nog steeds benoud en ek kom met uitgestrekte hande vir handreiniger en temperatuurmeet aangestap na die deur.
Ek moes lag vir die stukkie uit die persverklaring: “Maskers verpligtend ... inenting aanbeveel ... sin vir humor noodsaaklik!” Wánt, is dit nie juis humor wat daardie eerste paar weke van vlak 5-
In die voorportaal kry almal iets te drinke en die roterende televisieskerms wissel met beelde van ’n koerantplakkaat met die woorde “Welcome back, we’ve missed you”, die volgende vertoning by die teater en ook Pieter-
Sy staan langs my, ons albei skimme agter ons maskers.
“Ek voel skoon aperig om teater toe te kan kom!” vertel sy half verleë, sonder om haar oë van die skerm te haal. En gaan dan voort: “My vriende gaan nie glo waar ek is en boonop met ’n Pieter show nie.”
Toe die ligte uitdoof, kom die gewone boodskap van “selfone af, asseblief”, maar dan voeg Pieter se stem in die donker by dat hierdie nie Skype of Zoom is nie. “We are back. And so are you.” Die gehoor fluit en klap hande en skree vreugdeskrete.
Pieter-
Evita Bezuidenhout deel haar waarhede pre-
Daar is oomblikke wanneer Pieter-
Maar dan ook hoe hy sy tuin ontdek het: die wieging van die bome, die stilte daar en die ryk voëllewe. Goed wat hy nooit voorheen gesien het nie, want hy was altyd op reis.
Daar is komiese oomblikke met maskers — of soos een man in die Spar-
Hier is dit nie grappies nie; dis die skerp waarnemingsvermoë van ’n meester wat koppe laat knik en mense ver laat terugdink.
Toe hy sê dat mense aanvanklik vertel is jy sal dalk nie eers weet as jy die virus het nie, maar dat jy ander kan aansteek, vergelyk hy dit met die virus van apartheid. “En voor ons weet, is daar 46 jaar van apartheid!”
Wanneer hy agter sy grimeerspieëltjie gaan sit en mompel: “Dis so weird om dieselfde ouderdom as ou mense te wees,” skater die (baie ouer) gehoor. Daar is kameraderie in daardie lag.
In die motor op pad huis toe is ek en my geliefde vir ’n hele ruk stil. Die ervaring van iets wat ons vir so lank nie beskore was nie, moet nog insink. Oplaas laat hy hoor dat dit darem vreemd is dat mens kan lag terwyl jou hart ineen krimp van die vrees wat die pandemie gebring het. Dat niks meer voel soos voorheen nie. Dis oral: van die gemaskerde gesigte wat deur die dowwe teaterligte verlig word, tot die twee sitplekke oop tussen julle en die volgende paartjie, of die intekenregister met jou besonderhede en temperatuur in die voorportaal. Maar dat ’n aand in die geselskap van Suid-
Maandag in die tou om te stem sal ek weer Pieter-
Daar is geen pouse nie. Alle Covid-
Met: Pieter-
Theatre on the Bay
Tot 6 November. Begin 20:00.
Kaartjies word in pare van twee verkoop teen R200 elk en is deur Computicket.com by (0861) 915 8000 / (011) 340 8000 of https://tickets.computicket.com/event/pieter_dirk_uys_lockup_lockdown/7174185 beskikbaar.
Die Theatre on the Bay-
CV |
Works to Date |
Darling! |
Current Concerns |
Evita's free Speech |
Freedom of Speech & Expression |
Elections & Voter Education |
HIV/Aids |
2019 |
2018 |
2017 |
2015 |
2014 |
2013 |
2012 |
2010 |
2009 |
2007 |
2006 |
2004 |
2003 |
1993 |
2019 |
2017 |
2016 |
2014 |
2013 |
2011 |
2010 |
2009 |
2008 |
2007 |
2006 |
2005 |
2004 |
2003 |
2001 |
1999 |
2011 |
2010 |
2009 |
2008 |
2007 |
2006 |
2005 |
2004 |
2003 |
2002 |
2001 |
2000 |
Elections & Erections |
Between the Devil and the Deep |
Articles by PDU |
Articles about PDU |
New Yorker PDU profile |
Archived Articles by PDU |
Archived Articles About PDU |
Archived Interviews |
Archived Reviews |
Miscellany |
Archived Videos |
2017 |
2016 |
2015 |
2014 |
2013 |
2012 |
2011 |
2010 |
2009 |
2008 |
2007 |
2006 |
2005 |
2004 |
2003 |
2002 |
2001 |
1999 |
2018 |
2016 |
2015 |
2014 |
2013 |
2012 |
2011 |
2010 |
2009 |
2008 |
2007 |
2006 |
2005 |
2004 |
2003 |
2002 |
2001 |
2000 |
1999 |
1998 |
1997 |
1996 |
1994 |
1993 |
1990 |
1980 |
2018-1 |
2018-2 |
2018-3 |
2018-4 |
2018-5 |
2018-6 |
2017 |
2016 |
2015 |
2014 |
2013 |
2012 |
2011 |
2010 |
2009 |
2008 |
2007 |
2006 |
2005 |
2004 |
2003 |
2002 |
2001 |
2000 |
1997 |
kaktus2 |
Sell-by Date-1 |
2020 |
2019 |
2018 |
2017 |
2016 |
2015 |
2014 |
2013 |
2012 |
2011 |
2010 |
2009 |
2008 |
2007 |
2006 |
2005 |
2004 |
2003 |
2002 |
2001 |
2000 |
1999 |
1993 |
1990 |
1981 |
2015-1 |