K-
KKNK: Konsertgangers loop uit
– Jackie Kruger, Die Burger, 27 March 2019
Kru taal en die gebruik van die k-
Die komedie is slegs vir een aand in die Absa-
“Hulle is nou albei terug om die 25ste fees saam te vier. Ouma Ossewania, nou beslis oor die 100 jaar oud, is de hel in oor die politiek, die ouetehuis en die verlede. Ouma Ossewania praat vuil!
“Evita Bezuidenhout, nou lid van die ANC en steeds die bekendste wit vrou in SuidAfrika, se fokus is op 2019 se algemene verkiesing. Ja-
Volgens die verklaring word niemand onder 12 toegelaat nie en daar is waarskuwings oor seks (S) en taal (T).
Feesgangers wat die vertoning Maandagaand om 18:30 bygewoon het, het gesê omtrent ’n kwart van die mense het ná sowat 20 minute uitgestap. Volgens die feesgangers is die k-
Volgens die feesgangers was die taalgebruik vulgêr en onsmaaklik.
“Mense word in die tronk gestop as hulle die k-
Die KKNK-
Die KKNK loop vandag ten einde.
_______________________________________
REAKSIE OP GEHOOR SE REAKSIE
Ek neem kennis van die berig dat 'kru taal en die gebruik van die k-
Evita se moeder, Ouma Ossewanie, is 119 jaar oud en haar lewe hier op die verhoog uitgebeeld, verteenwoordig 'n tydperk in ons geskiedenis in haar monoloog van herinnerings, vooroordeel, rassisme, liefdes en haat. En soos sy bieg: 'Ek vloek nooit as ek praat nie. Net as ek dink. Soos nou.' En ja, sy gebruik taal wat nie uit die mond van 'n Christen Afrikaner tannie in die publiek verwag word nie.
Kru-
Baie k-
Die KKNK program het duidelik gestel dat niemand onder 12 by die vertoning toegelaat is nie en daar was waarskuwings oor seks (S) en taal (T). Na 40 jaar in die besigheid van vermaak, neem ek aan dat meeste lede van my gehoor weet hoe ek my material hanteer sonder self-
Ek sien uit na die volgende opvoerings met Ouma se monoloog van onthou en onthul by ander feeste waar die wonder van ons Afrikaanse taal op menigte vlakke gevier sal word.
Pieter-
_______________________________________
Uys: ‘Kru taal is deel van ons kultuur’
– Jackie Kruger, Die Burger, 28 March 2019
Ná 40 jaar in die vermaakbedryf neem hy aan dat die meeste lede van sy gehoor weet hoe hy sy materiaal hanteer — sonder selfsensuur of vrees vir negatiewe reaksie.
Só skryf Pieter-
Van die gehoorlede het vroeër gesê hulle het uitgestap oor die kru taal en die gebruik van die k-
Uys skryf: “Ek neem kennis van die berig dat ‘kru taal en die gebruik van die k-
“Evita se moeder, Ouma Ossewania, is 119 jaar oud en haar lewe soos hier op die verhoog uitgebeeld
verteenwoordig ’n tydperk in ons geskiedenis in haar monoloog van herinnerings, vooroordeel, rassisme, liefdes en haat.
“En soos sy bieg: ‘Ek vloek nooit as ek praat nie. Net as ek dink. Soos nou.’ En ja, sy gebruik taal wat nie uit die mond van ’n Christen-
“Kru taal is deel van die Afrikaner se kultuur. Ek persoonlik, ná jare van ondervinding van sensuur en kritiek, beskou daardie kragwoorde nie as vloek nie, maar eerder as ’n soort poësie (met twee dotjies op die e.)
“Baie k-
“Die KKNK-
“Jammer hulle het die hele monoloog nie gehoor nie. Baie kinkels word teen die einde uitgestryk.
“Ek sien uit na die volgende opvoerings met Ouma se monoloog van onthou en onthul by ander feeste waar die wonder van ons Afrikaanse taal op menigte vlakke gevier sal word.”
Die KKNK-
Die KKNK het gister ten einde geloop.
_______________________________________
Sies, Pieter-
– Volksblad 30 Mar 2019
▶ Uys vulgêr op KKNK: Ek kan nie glo enigiemand woon sy optredes uit vrye wil by nie. Mag hy sulke woorde gebruik sonder optrede teen hom? God is heilig. Hy sal nog rekenskap moet gee. – Thys, Senekal
▶ Pieter-
_______________________________________
Waarom is vuil taalgebruik nodig, Pieter-
– Die Burger6 Apr 2019
Ek lees Pieter-
Dat daar waarde is in die boodskap wat Uys poog om te bring is somtyds seker waar, maar omdat hy onseker is of sy mening deur ’n gehoor as belangrik, nuut of nuuswaardig onthou sal word, tooi hy sy bewoording met vieslikheid. Dink hy regtig dat die normale mens sulke taal in die gewone gang van die lewe gebruik?
Probeer hy met agterplaas-
Dis tog bloot net die skaamtelose en gevoellose aandagsoekers wat dit noodsaaklik vind om met ’n gevloek sy standpunt te stel.
Het hy die oortuiging van sy gemoed om sy riool-
Die sukses van kuns lê nie daarin om goedkoop en walglik te wees nie, dit lê eerder in die diepte en langdurige waarde wat dit bied.
Dit kom voor asof Uys se stories nou opgeraak het en dat sy vervelige retoriek nie meer oorspronklik is nie. Daarom laai hy sy opvoering met skok. Die ergste is dat hy sy taalgebruik verdedig asof hy ’n gerespekteerde kunstenaar is wat aansien by die opgevoede publiek geniet.
Danie Pienaar, Strand
_______________________________________
Aan die Redakteur:
Ek is so geinspireer danksy die talle Afrikaners wat so woedend in Die Burger reageer op my onlangse vertoning van Ouma Ossewania Praat Vuil by die KKNK. Dankie tog mense luister nog. Jammer hulle storm dan uit na 10 minute, want daar is nog 60 minute wat hulle met net so veel passie sal geniet; vermaak sonder vloekwoorde, of soos hulle sê: kru taal. Die taal is Afrikaans en die variasies van emosionele beskrywings wissel van die verheerlikings tot vervloekings.
Ouma sê mos binne ‘n paar minute, na die eerste f-
Sy moet nou versigtig herdink voordat sy praat, want baie van die ou beskrywings is nou die viruses van rassisme. Dit maak haar nog banger want sy is grootgemaak met die woorde van vooroordeel in haar mond: die k-
Mevrou Ossewania Kakebenia Poggenpoel is ook die moeder van twee fabelagtige dogters nou wereldberoemd as Evita Bezuidenhout en Bambi Kellermann. Ouma se kleindogter is getroud aan ‘n man van kleur. Haar kleinkinders is sonbrand-
Ouma Ossewania kom al saam met my trekwaens van belaglikeid sedert 1992. Niks nuuts daar nie, behalwe dat alles vandag anders is. Die velle is van die wonde afgeruk. Die beskerming van geloof is flou. Die hoop vir môre is leeg. En daarom is Ouma se klaaglied ‘n belangrike wakkerword kielie-
Ouma is tans in haar Voortrekkerwa op pad na ander kultuurfeeste. Laat haar verwoede ou aanhangers hul pensioengeld spaar om te kom kyk en luister na iemand wat wel hulself kan weerspieël: ‘n deeglike gelowige Afrikaanse tannie wat nooit vloek as sy praat nie, net as sy dink. Kom dink saam.
Pieter-
Darling
CV |
Works to Date |
Darling! |
Current Concerns |
Evita's free Speech |
Freedom of Speech & Expression |
Elections & Voter Education |
HIV/Aids |
2019 |
2018 |
2017 |
2015 |
2014 |
2013 |
2012 |
2010 |
2009 |
2007 |
2006 |
2004 |
2003 |
1993 |
2019 |
2017 |
2016 |
2014 |
2013 |
2011 |
2010 |
2009 |
2008 |
2007 |
2006 |
2005 |
2004 |
2003 |
2001 |
1999 |
2011 |
2010 |
2009 |
2008 |
2007 |
2006 |
2005 |
2004 |
2003 |
2002 |
2001 |
2000 |
Elections & Erections |
Between the Devil and the Deep |
Articles by PDU |
Articles about PDU |
New Yorker PDU profile |
Archived Articles by PDU |
Archived Articles About PDU |
Archived Interviews |
Archived Reviews |
Miscellany |
Archived Videos |
2017 |
2016 |
2015 |
2014 |
2013 |
2012 |
2011 |
2010 |
2009 |
2008 |
2007 |
2006 |
2005 |
2004 |
2003 |
2002 |
2001 |
1999 |
2018 |
2016 |
2015 |
2014 |
2013 |
2012 |
2011 |
2010 |
2009 |
2008 |
2007 |
2006 |
2005 |
2004 |
2003 |
2002 |
2001 |
2000 |
1999 |
1998 |
1997 |
1996 |
1994 |
1993 |
1990 |
1980 |
2018-1 |
2018-2 |
2018-3 |
2018-4 |
2018-5 |
2018-6 |
2017 |
2016 |
2015 |
2014 |
2013 |
2012 |
2011 |
2010 |
2009 |
2008 |
2007 |
2006 |
2005 |
2004 |
2003 |
2002 |
2001 |
2000 |
1997 |
kaktus2 |
Sell-by Date-1 |
2020 |
2019 |
2018 |
2017 |
2016 |
2015 |
2014 |
2013 |
2012 |
2011 |
2010 |
2009 |
2008 |
2007 |
2006 |
2005 |
2004 |
2003 |
2002 |
2001 |
2000 |
1999 |
1993 |
1990 |
1981 |
2015-1 |